نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

هارد لپ تاپ

علت صدا دادن هارد و رفع مشکل آن

حافظه اصلی لپ تاپ و کامپیوتر شما ، هارد درایو آن است. هارد درایو در انواع مختلفی تولید می‌شود اما هیچ کدام از آن‌ها نباید صدای بلند و نامعمولی داشته باشند. اگر هارد درایو رایانه شما صداهای عجیبی مانند بیپ بیپ کردن یا تق تق کردن می‌دهد، باید سریعا علت آن را پیدا کنید. در صورتی که صداها را نادیده بگیرید، امکان این امر وجود دارد که هارد درایو رایانه شما بسوزد و همه اطلاعات خود را از دست بدهید. 

در ادامه این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، به بررسی برخی از این مشکلات میپردازیم ولی بهتر است که با کارشناسان ما در بخش تیم فنی برای رفع مشکل تماس برقرار کنید.

مشکل صدا دادن هارد

تشخیص صدا اهمیت زیادی دارد : برای این که بتوانید مشکل صدا دادن هارد لپ تاپ و کامپیوتر را برطرف کنید، در ابتدا باید مشخص کنید که هارد شما چه نوع صدایی می‌دهد. یک هارد می‌تواند صداهای مختلفی تولید کند و هر کدام از آن‌ها دلایل مختلفی دارند. در نتیجه، شناسایی نوع صدا بسیار مهم است. همه صداها دلیل نگران‌کننده ندارند. در واقع، هارد درایو باید کمی صدا تولید کند زیرا دارای چندین بخش متحرک است. در نتیجه، صدای چرخش ملایم کاملا طبیعی است. فقط زمانی که صدایی ناهنجار یا زیاد شنیدید، باید به فکر چاره باشید.

علت مشکل صدا دادن هارد کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟

ممکن است صدا به علت فن CPU باشد. وقتی سیستم گرم شود، فن برای جلوگیری از آسیب دیدن کامپیوتر شروع به خنک کردن و چرخیدن می‌کند. رایانه‌ها می‌توانند همه فن‌ها را به صورت همزمان و با حداکثر سرعت روشن به کار بیندازند. اگر چیزی مانع عملکرد عادی فن‌ها شود، ممکن است موجب برخورد تیغه‌های آن‌ها به یکدیگر شود. در نتیجه، سر و صدایی غیرعادی ایجاد شود.

مشکل صدا دادن هارد

اگر صدا از هارد باشد، امکان این وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک خراب شود. وقتی هارد دیسک خراب شود، تمامی داده‌های ذخیره شده شما در آن غیرقابل دسترس می‌شوند و از بین می‌روند. در نتیجه ، همیشه از داده‌های مهم خود بکاپ بگیرید و به محض شنیدن صدای عجیب از هارد، آن را بررسی کنید تا جلوی خراب شدن را بگیرید. 

اما چگونه مشکل صدا دادن هارد را حل کنیم؟

بهترین کار تماس گرفتن با یک شخص مجرب و کار بلد در بخش سخت افزار است ولی شما در منزل میتوانید کار های زیر را انجام دهید:

  • بدنه کیس را باز کنید و فن آن را تمیز کنید . ( ممکن است صدای تولید شده از فن باشد !!)
  • با استفاده از نرم افزار های تست سلامت سخت افزار ، از سالم بودن آن مطمئن شوید.
Rate this post

ارسال یک نظر