نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

آشنایی با فریم ریت

فریم ریت چیست و بهترین نرخ چه مقدار است؟

 فریم ریت با واحد فریم بر ثانیه، یا Frames per Second ( اندازه‌گیری می‌شود و نشان می‌دهد که کارت گرافیک در هر ثانیه چند فریم می‌تواند رندر کند و مانیتور چند فریم در هر ثانیه می‌تواند نمایش دهد. با تعریف یاد شده میتوانیم نتیجه بگیریم که بهترین نرخ فریم به دو عامل مهم وابسته است و در صورتی که یکی از عوامل ( مانیتور یا کارت گرافیک) مدل پایین باشد ، شما به نتیجه دلخواهتان نمیرسید.

برای مثال میتوانیم بگوییم که اگر یک بازی روی ۱ فریم بر ثانیه اجرا شود، شما در هر ثانیه فقط یک تصویر خواهید دید. البته که این حالت عملا مشابه یک اسلایدشو در پاورپوینت است.

دسته بندی فریم ریت به چه صورت است؟

به طور کلی چهار نوع دسته بندی فریم ریت داریم ، که عموما از آن‌ها برای راندمان فنی بازی‌ها استفاده می‌شود. 

  • ۳۰ فریم بر ثانیه : اجرای بازی روی کنسول‌ها و کامپیوترهای اقتصادی و متعادل معمولا روی این نرخ اجرا می‌شوند. این میزان برای اجرای بازی های قدیمی و سبک مثل جنگ های صلیبی مناسب است.
  • ۶۰ فریم بر ثانیه : غالبا کامپیوترهای گیمینگ می‌توانند بازی‌ها را روی این فریم ریت اجرا کنند، هرچند که با بهینه‌سازی مناسب کنسول‌ها نیز از پس آن بر خواهند آمد. در این فریم ریت بازی بسیار روان خواهد بود و با توجه به میزان فریم رندر شده بیشتر در هر ثانیه، کنترل بازی‌ها نیز حس دقیق‌تری خواهند داشت.
  • ۱۲۰ فریم بر ثانیه :  هر صفحه نمایشی قادر به نمایش این مقدار فریم ریت نخواهد بود و تنها آن‌هایی که ریفرش ریت بالای ۱۲۰ هرتز دارند می‌توانند از آن بهره ببرند. 
  • ۲۴۰ فریم بر ثانیه : تنها روی سریع‌ترین مانیتورها با ریفرش ریت ۲۴۰ هرتز قابل نمایش است و دیگر یک ابزار برای رقابتی‌ترین بازی‌ها به کار می‌رود.

سخن پایانی

در نهایت باید گفت که فریم ریت مطلوب و ایده آل، چیزی است که به نسبت قدرت سیستم، نوع مانیتور، سلیقه‌ی شما و سبک بازی مورد نظر شما سنجیده می‌شود. 30 فریم بر ثانیه برای بازی‌های تک نفره و داستانی کاملا مناسب است، خصوصا اگر انیمیشن‌های سریع و حرکت‌های تُندی نداشته باشد. 60 فریم بر ثانیه نیز می‌توان گفت که ایده آل‌ترین و متعادل‌ترین نرخ فریم برای اکثر سلیقه‌ها و بازی‌هاست.

نتیجه گیری

اگر به دنبال سیستمی برای اجرای بازی های سنگین و آنلاین هستید باید از یک کارت گرافیک قدرتمند و مانیتور حرفه ای استفاده کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر