نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

لپ تاپ یا تبلت

لپ تاپ بخریم یا تبلت

لپ تاپ یا تبلت سوالی پر دردسر برای خریداران امروزی ! اگر هنوز به دنبال پاسخ این سوال هستید که بین لپ تاپ و تبلت کدام را انتخاب کنید ، این مقاله را مخصوص شما آماده کرده ایم . در  ابتدا باید بدانید که از لپ تاپ یا تبلت خود چه انتظاری دارید و چه کاری می‌‌خواهید با آنها انجام دهید.

این نکته را در نظر بگیرید که امروزه با پیشرفت تکنولوژی  تبلت‌هایی در بازار موجود هستند و تولید می‌شوند که با یک لپ‌ تاپ نیز برابری می‌کند. اینجا است که انتخاب برای شما سخت خواهد شد.

حمل و نقل

بدون شک یکی از مهمترین فاکتور های خرید لپ تاپ و یا تبلت حمل و نقل آن است . برنده این مقایسه بدون شک تبلت است . البته لپتاپ های نسل جدید به سبکی که یک کتاب هستند و برای شما دردسر زیادی ایجاد نمی کنند.

اغلب مردم از لپ‌تاپ‌های ۱۵ تا ۱۷ اینچی استفاده می کنند. لپ تاپ های ۱۵ اینچی معمولا حدود ۲ کیلوگرم وزن دارند در حالیکه تبلت ها بین 300 تا 800 گرم وزن دارند.

نیازمندی شما

اگر به دنبال بازی کردن هستید و یا اهداف گرافیکی دارید ، لپ تاپ بهترین انتخاب برای شماست. اما اگر قصد تماشای یک فیلم را دارید طبیعتا انتخاب تبلت گزینه بهتری خواهد بود.

البته این مقایسه بالا یک نمونه بسیار کوچکی جهت انتخاب بین این دو محصول است . شما باید تمام نیازمندی های خود را بررسی کنید و در نهایت اقدام به خرید بفرمایید.

شارژ باطری

لپتاپ ها میزان زیادی از شارژ را مصرف می کنند ، عمر شارژ یک باطری بین 3 تا 5 ساعت است در حالیکه تبلت ها تا 12 ساعت نیز قابلیت کار کردن را دارند.

البته در میان لپ تاپ هایی هستند که تا 21 ساعت قابلیت استفاده بدون شارژر را دارند ولی از قیمت بسیار بالایی برخور دار هستند..

سیستم عامل

نصب نرم افزار ها و بازی ها به سیستم عامل نیز بستگی دارد . اگر قصد دارید که از یک نرم افزار خاصی استفاده کنید ، باید بدانید که بر روی کدام سیستم عامل قابلیت اجرا را دارد.

برنامه هایی که روی سیستم عامل لپ تاپ نصب و اجرا می شوند، طیف گسترده تری نسبت به برنامه هایی که روی تبلت اجرا می‌شوند، دارند. سیستم عامل تبلت است که آن را نسبت به لپ تاپ محدود می کند. پس در بخش مقایسه سیستم عامل امتیاز برتری را لپ تاپ می‌گیرد.

به لطف تکنولوژی های امروزی ، اکثر نرم افزار ها برای سیستم عامل های گوناگونی تهیه شده اند.

 کیفیت دوربین لپتاپ با تبلت

دستگاه برنده در زمینه دوربین، تبلت است. البته می دانیم که کاربرد دوربین تبلت با دوربین لپ تاپ بسیار متفاوت است. شما دوربین لپتاپ خود عکاسی نمی کنید در حالی که می توانید بهترین عکس ها را با دوربین تبلت بگیرید. تبلت علاوه بر اینکه سنسور جلو و عقب را دارد، کیفیت دوربینش نیز بالاتر است.

 

Rate this post

ارسال یک نظر