نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کامپیوتر رو میزی

مشخصات یک سیستم خانگی مناسب

سیستم های خانگی به سخت افزار های قدرتمند و پیچیده نیاز خاص و ویژه ای ندارند و از طرفی هر کاربری باید حداقل نیاز های روزمره اش تامین شود . بنابراین لازم شد تا وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، مقاله ای در این زمینه برای دوستانی که قصد جمع آوری یک سیستم خانگی دارند را آماده کند.

دقت کنید که تمامی مشخصاتی که در ادامه ارائه میشود ، پیشنهادی هستند و شما میتوانید بر اساس نیازتان یا سلیقه ای که دارید ، از سخت افزار دیگری استفاده کنید.

همچنین به شما عزیزان پیشنهاد میشود که برای جمع آوری یک سیستم خانگی با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

بدنه کیس

از انجایی که سیستم ما برای اهداف روزمره آماده میشود ، به یک کیس معمولی نیاز داریم . کیس های نسل جدید از نصب چندین فن پشتیبانی می کنند و طبیعتا هزینه بالایی هم دارند ولی برای یک سیستم خانگی به تعدادی محدودی فن نیاز داریم که در داخل کیس روی قطعات کار گزاشته میشوند.

بنابراین اگر قصد خرید یک کیس دارید ، به سراغ بدنه های معمولی بروید.

مادر برد

همانطورکه میدانید ، تمامی سخت افزار بر روی صفحه ای به نام مادر برد نصب میشود . مادر برد ها ویژگی های مختلفی دارند . قبل از خرید یک مادر برد باید بررسی کنید که آیا در آینده قصد ارتقا دادن سیستم را دارید یا خیر؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید از مادر برد هایی استفاده کنید به شما امکان ارتقا دادن رم ، پردازنده و … را بدهد.

در میان برند های مختلف ، مادر برد های شرکت ایسوس گزینه خوبی برای خرید کردن هستند که قیمت های متفاوتی هم در بازار های ایران دارند.

نکته پایانی در خرید مادربرد ها این است که حتما به تعداد اسلات  مادر برد توجه کنید و بر اساس فضای موجود ، سایر سخت افزار ها را خریداری بکنید.

پردازنده

شاید در گذشته پردازنده core Dual گزینه مناسبی برای سیستم های خانگی بودند ولی با قدرتمند شدن نرم افزار هایی مثل فتوشاپ ، این پردازنده به شکل مناسب نیاز های شما را بر طرف نخواهد کرد ، از طرفی با نصب ویندوز 10 ، این پردازنده ممکن است برای شما چالش هایی را بوجود آورد.

بهترین گزینه برای سیستم های خانگی پردازنده core i3 است .به کمک این پردازنده بازی های 4 سال پیش را هم به خوبی و بدون لگ میتوانید اجرا کنید .

رم

حداقل رم پیشنهادی برای یک سیستم خانگی 4 گیگ است . اگر هدف شما داشتن یک سیستم برای پروژه های ساده مثل پاورپوینت است ، این میزان رم ، نیاز های شما را به طور کامل برطرف خواهد کرد ولی اگر از نرم افزار های حرفه ای تری استفاده می کنید ( مثلا نرم افزار کورل درا) بهتر است که به رم 6 گیگ فکر کنید.

توجه کنید که اگر شما برای سیستمان رم 8 گیگ بخرید ، هیچ اتفاقی نمی افتاد و اعداد پیشنهاد ذکر شده ، میزان رم مناسب برای یک سیستم خانگی است.

هارد

میزان فضای ذخیره سازی کاملا به شرایط شما بستگی دارد . برخی از کابران از هارد های اکسترنال استفاده می کنند و در نتیجه نیازی به خرید هارد اینترنال قدرتمند نیستید .

البته دقت کنید که فضا های ذخیره سازی به دو نوع HDD و حافظه SSD ارائه میشود ولی از آنجایی که این سیستم برای مصارف خانگی و روزمره جمع آوری میشود ، نیازی به حافظه SSD نمی باشد.

حافظه گرافیکی

معمولا برای سیستم خانگی میتوانیم از حافظه های گرافیکی 1 تا 2 گیگ استفاده کنیم ( با فرض اینکه گاهی اوقات قصد اجرای بازی های قدیمی را داشته باشیم) .

فن ، کارت صدا ، پاور و …

برای یک سیستم معمولی نیاز به فن های حرفه ای قدرتمند نیست چون گرمای آنچنانی تولید نمیشود و یک فن معمولی به سادگی میتواند نیاز های شما را برطرف کند.

تنها نکته ای که برای منبع تغذیه برق اهمیت دارد سالم بودن آن است . در واقع یک سیستم رومیزی سادی به برق زیادی احتیاج ندارد و یک پاور معمولی نیازهای شما را برطرف می کند . اما مهم است پاوری که خریداری می کنید ، کاملا سالم و مورد اعتماد باشد.

Rate this post

ارسال یک نظر