نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

مشکل کارت صدا در ویندوز

مشکل شناسایی نشدن کارت صدا در ویندوز

مشکل شناسایی نشدن کارت صدا در ویندوز از سری مشکلات رایجی است که برای کاربران سیستم عامل ویندوز گاهی پیش می آید.

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی به شما آموزش میدهیم که چگونه در کمترین زمان به سادگی این مشکل را حل کنید.

نصب نبودن درایور کارت صدا

این موضوع بیشتر برای سیستم های رو میزی کاربرد دارد ، زمانی که شما به تازگی ویندوز جدیدی را نصب می کنید ، باید تمامی سی دی های درایوری که فروشنده به شما داده است را نصب کنید. اگر این سی دی را گم کردید باید در گوگل به دنبال آن باشد و آن را دانلود کنید.

فعال کردن Windows Audio

گاهی اوقات سرویس Windows Audio غیر فعال می شود که در واقع وظیفه ی اجراء صوت در ویندوز را دارد دلیلش زیاد معلوم نمی شود ناگهان این اتفاق می افتد لذا در صدا نیز تاثیر گذاشته و هیچ صدایی از کامپیوتر خارج نمی شود.

برای برطرف کردن این مشکل با کلید ویندوز روی کیبورد و حرف R ، پنجره Run را باز کرده و دستور services.msc را بنویسید و Enter بزنید تا صفحه Services باز شود به دنبال Windows Audio بگردید روی آن کلیک راست کرده و Restart را انتخاب کنید با این کار مشکل صوت رفع می شود.

مشکل کارت صدا در ویندوز

استفاده از ابزار عیب یابی ویندوز – Troubleshooting 

در ویندوز ابزارهای کاربردی بسیاری وجود دارد که اگر مطلع شویم خیلی بهتر می توانیم از ویندوز استفاده کنیم یکی از این ابزارها Troubleshooting یا همان ابزار عیب یابی ویندوز است که در رفع مشکل کارت صوت می تواند به ما کمک کند .

به کنترل پنل Control Panel رفته و به دنبال Troubleshooting می گردیم بعد از اینکه پیدا کردیم روی گزینه ی Troubleshoot audio playback می زنیم که بخشی از ابزارهای عیب یابی و برطرف کردن مشکل است در پنجره ایی که باز می شود تیک Apply repairs automatically را زده و Next کنید تا جستجو شروع شده و به طور خودکار مشکل برطرف شود.

مشکل داخلی سخت افزاری

این احتمال وجود دارد که کارت صدا شما دچار نقص فنی شده باشد ، بدین منظور پیشنهاد میشود به پشتیبان شرکت ما تماس بر قرار کنید تا هر چه زودتر برای رفع مشکل شما اقدام کنیم.

Rate this post

ارسال یک نظر