نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

پردازنده نسل دوازده

پردازنده نسل 12 اینتل

عمده فعالیت های شرکت اینتل در زمینه پردازنده های مختلف است. این شرکت پر آوازه برای مدت زمان طولانی توانسته بود، در رقابت با رقبا خوش بدرخشد و در صدر جدول فروش پردازنده‌های دسکتاپ قرار بگیرد، ولی در یک بازه زمانی این جایگاه را از دست داد.

اینتل برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ با معرفی معماری Nehalem، توانست پردازنده‌های سری Core i را با نام Core i3 وارد بازار کند و پس از آن به دلیل استقبال کاربران از این معماری جدید، در سری‌های Core i5، Core i7 و به تازگی Core i9 که پرچم‌دار (Core i9) این سری از پردازنده‌های اینتل است را وارد عرصه رقابت کند.

CPU های نسل ۱۲ آلدرلیک اینتل

برخلاف نسل‌های پیش که در آن‌ها اینتل ابتدا پردازنده‌های موبایل (پردازنده‌های کم‌مصرف مخصوص استفاده در دستگاه‌های قابل حمل مانند لپ‌تاپ) را معرفی می‌کرد، اینتل این بار ابتدا نسل جدید را با پردازنده‌های قدتمند دسکتاپ شروع کرده است.

اولین پردازنده‌های نسل دوازده الدرلیک که امروز در جریان مراسم اینتل معرفی شدند و از هفته‌ی آینده به بازار عرضه خواهند شد، ۳ پردازنده‌ی دسکتاپ از سری K هستند که برای تولیدکنندگان محتوا، گیمرها و علاقه‌مندان به اورکلاک طراحی شده‌اند.

  • پردازنده‌ی Core i9-12900K با ۱۶ هسته (۸ هسته‌ی P و ۸ هسته‌ی E) و ۲۴ ترد، با قابلیت رسیدن به حداکثر سرعت کلاک ۵٫۲ گیگاهرتز با استفاده از فناوری Turbo Boost Max 3.0
  • پردازنده‌ی Core i7-12700K با ۱۲ هسته (۸ هسته‌ی P و ۴ هسته‌ی E) و ۲۰ ترد
  • پردازنده‌ی Core i5-12600K با ۱۰ هسته (۶ هسته‌ی P و ۴ هسته‌ی E) و ۱۶ ترد

مادربرد های سازگار

متأسفانه بهای مهاجرت به نسل جدید و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای ارائه‌شده به‌همراه آن، تهیه‌ی مادربرد جدید است.

Rate this post

ارسال یک نظر