نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

ویژگی های یک مانیتور خوب

یک مانیتور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تمامی پردازش هایی که در دل کامپیوتر و لپ تاپ رخ میدهد ، در نهایت توسط مانیتور قابل مشاده است. اما سوال اصلی اینجاست که یک مانیتور خوب چه ویژگی هایی دارد؟

در واقع در این مقاله به بررسی ویژگی های مثبتی که یک مانیتور نیاز دارد را مورد بررسی قرار میدهیم.

نرخ‌ تازه سازی تصویر

نرخ تازه‌سازی تصویر در مانیتورها، تلویزیون‌ها و به طور کلی در تمام صفحه‌های نمایشگر، با واحد هرتز بیان می‌گردد. ممکن است بپرسید که نرخ‌ تازه سازی تصویر چیست و چه تعریفی دارد ؟

به زبان ساده نرخ تازه سازی تصویر عبارت است از تعداد دفعاتی که در یک ثانیه تصویر صفحه‌ی نمایشگر به روز شود.

چرا نرخ تازه سازی تصویر مهم است؟

در بازی های کامپیوتری که کاراکتر ها و عناصر صفحه مرتبا در حال حرکت هستند ، بنابراین مانیتور باید به گونه ای ساخته شده باشد که توانایی نمایش صحیح رویداد های صفحه را داشته باشد.

طبق یک قائده کلی هرچه رفرش‌ریت یا همان نرخ‌تازه سازی یک مانیتور یا تلویزیون بیشتر باشد اجزای در حال حرکت در تصویر، شارپ‌تر و با جزئیات بالاتری نمایش داده می‌شوند.

کنتراست

کنتراست به معنای تضاد و قدرت تفکیک رنگ‌ها از هم یا به عبارت دیگر میزان تفاوت عمق رنگ سیاه با سفید مانیتور یا تلویزیون است. این عامل یکی از مهمترین ویژگی‌های نمایشگر بوده و نقش مستقیمی در کیفیت خروجی تصویر دارد.

پایه نگه‌دارنده

پایه‌ها در مانیتورها یکی از موارد مهم است. البته برای افراد گیمر پایه‌ها اهمیت بالایی دارند چراکه باید مانیتور را در حالت‌های مختلف به‌راحتی قرار داده تا گیمر بتواند به‌راحتی پشت صندلی قرارگرفته و از انجام بازی لذت ببرد.

زاویه دید

زاویه دید ، یکی دیگر از ویژگی های اساسی و مهم  میباشد. در گذشته بهترین تصویر و دید تنها از رو به روی مانیتور قابل رویت بود و اگر شما از کنار به صفحه نگاه می کردید ، اندکی تاریکی در تصویر دیده میشد.

در مانیتور های حرفه ای نسل جدید ، زاویه دید به گونه ای است که تا 178 درجه به خوبی پوشش داده میشود.

 

Rate this post

ارسال یک نظر