نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

َکامپیوتر شبکه

آموزش تصویری شبکه کردن چند کامپیوتر

با شبکه شدن دو رایانه شما می توانید بازیهای مختلفی را تحت شبکه خانگی خودتان بازی کنید و از آن لذت ببرید. برای شبکه کردن دو رایانه شما احتیاج به سخت افزار شبکه روی هر دو سیستم و به مقدار لازم کابل شبکه دارید.بساری از مادربورد های جدید خودشان دارای پورت شبکه هستند.

اما اگر مادربورد شما دارای سخت افزار شبکه نیست باید کارت شبکه را برای هر دو سیستم تهیه کنید انواع معمولی کارت های شبکه قیمت های بسیار مناسبی دارند و… در تمام فروشگاهها نیز پیدا می شوند. در این آموزش از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی قصد داریم تا شبکه کردن چند کامپیوتر را به صورت تصویری به شما عزیزان توضیح دهیم.

به طور کلی برای شبکه کردن کامپیوتر ها از روش های زیر استفاده میشود :

  • طریقه Ad-Hoc جهت شبکه کردن چند کامپیوتر
  • طریقه شبکه کردن چند کامپیوتر به روش Home Group
  • شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم
Home Networking Guide : Controlling Multiple Computers with KVM Switch

ابزار های مورد نیاز برای شبکه کردن چند کامپیوتر

به جز کارت شبکه شما باید به اندازه فاصله دو رایانه کابل شبکه خریداری کنید در موقع خریداری کابل شبکه باید حتما به فروشنده گوشزد کنید که کابل را برای اتصال تنها دو رایانه می خواهید. این مساله باعث می شود که فروشنده برای نصب فیشهای دو سر کابل رشته های آن را به نحو خاصی که مخصوص اتصال دو رایانه است دو رایانه است مرتب کند.

حتما می دانید برای شبکه کردن بیش از دو رایانه احتیاج به سخت افزارهای دیگری مثل سیستم ارتباط مرکزی یا هاب HUB نیاز می باشد. نحوه چیده شدن رشته های کابل شبکه برای اتصال به HUB و شبکه کردن بیش از دو رایانه متفاوت می باشد.

آموزش شبکه کردن چند کامپیوتر با مودم

برای شبکه کردن چند کامپیوتر ابتدا باید یک مودم ADSL تهیه کنید. این مودم‌ها معمولا ۴ پورت LNA دارند که به وسیله آن‌ها می‌توان ۴ کامپیوتر را به صورت شبکه‌ای به یک‌دیگ متصل کرد. برای اتصال کامپیوترها به یکدیگر باید از کابل شبکه استریت استفاده کنید. این کابل را به پورت LNA هر سیستم و درگاه شبکه مودم وصل کنید. پس از اتصال این سیم‌ها باید تنظیمات ip هر کامپیوتر را در بخشcontrol paneL انجام دهید به صورتی که نام هر سیستم باید متفاوت باشد.

سپس در بخش member نوع شبکه کامپیوتر را به workgroup تغییر داده و نام مناسبی برای ان انتخاب کنید. بعد از این کار دوباره باید به سراغ تنظیمات ip بروید. در این مرحله به دو روش می‌توانید عمل کنید: اول این که در مودم خود ipتخصصی را رزرو کنید. دومین کار این است که در بخش control panel وارد network and interne شوید سپس بخش network and sharing center و local area connection را انتخاب کنید.

در بخش local area connection گزینه properties را انتخاب کنید؛ پس از این کار بخشی به نام local area connection properties باز می‌شود. در این بخش روی internet prorocol versin دوبار کلیلک کنید. در بخش ip address یک نام برای هرکدام از کامپیوترها مشخص کنید. پس از انجام این فرایند یک بار سیستم عامل ویندوز خود را restart کنید تا سیستم‌ها به یک شبکه متصل شوند.

Rate this post

ارسال یک نظر