نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

گوشی شیائومی

بررسی گوشی میان رده ردمی 9 شیائومی

ردمی 9 شیائومی ، یکی از انتخاب های مناسب برای آن دسته از خریدارانی است که قصد دارند یک گوشی میان رده از شرکت شیائومی داشته باشند. قیمت این گوشی نسبت به امکاناتی که در اختیار شما قرار میدهد قابل توجه است و به همین منظور در این بخش به بررسی این گوشی میان رده می پردازیم.

گوشی ردمی 9 شیائومی گزینه ای بسیار عالی و مقرون به صرفه از لحاظ قیمت است. بدون شک از این مدل گوشی گزینه های بهتری نیز وجود دارد ولی در صورتی که محدودیت بودجه دارید این گوشی انتخاب بسیار عالی برای شما خواهد بود.

بدنه ردمی 9 شیائومی

ردمی 9 شیائومی در ابعاد 163.3 در 77 در 9.1 میلی متر توسط شرکت شیائومی ساخته و روانه بازار شد. وزن این گوشی 198 گرم میباشد در نتیجه اگر قصد دارید این گوشی را برای یک کودک خریداری کنید زیاد نباید نگران این موضوع باشید. یکی از دلایل سبکی ردمی 9 شیائومی این است که از یک بدنه و فریم پلاستیکی ساخته شده است.

سیستم عامل ردمی 9

ردمی 9 ، از سیستم عامل اندروید 10 پشتیبانی می کند بنابراین حداقل این اطمینان وجود دارد که تا سالهای آینده از تمامی نرم افزار ها پشتیبانی می کند. در حال حاظر اکثر نرم افزار ها برای اندروید 5 ارائه میشود و زمان زیادی طول میکشد که این نرم افزار ها ورژن بالاتری از اندورید را نیاز داشته باشند.

سخت افزار درونی ردمی 9

این گوشی دارای دو پردازنده مرکزی  8 هسته ای  میباشد ( دو هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55 ). با این پردازنده شما در اجرای هیچ نرم افزاری مثل تلگرام ، واتساپ ، اینستاگرام ، شاد و … مشکلی نخواهید داشت . حتی بازی های معروفی مثل پابجی ، کلش رویال و … را میتوانید به سادگی اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

گوشی شیائومی

این گوشی با سه نوع حافظه ارائه شده است. به طور کلی در تمامی گوشی ها ما دو نوع حافظه کوتاه مدت و بلند مدت داریم. رم گوشی ها همان حافظه کوتاه مدت آنهاست که در سری ردمی 9 به 3 صورت 3 ، 4 و 6 گیگ روانه بازار شده است. همچنین حافظه داخلی این گوشی نیز شامل 3 حالت 32 ، 64 و 128 گیگ میباشد. طبیعتا به خاطر این مقدار اختلاف حافظه قیمت گوشی نیز تغییر می کند.

دوربین ردمی 9

یکی از بخش های مهم و اصلی هر گوشی به خصوص در ردمی 9 ، دوربین آن میباشد. اگر شما دنبال یک عکاسی حرفه ای و قدرتمند با گوشی هستید ، ردمی 9 گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. البته این بدان معنا نیست که این دوربین بسیار ضعیف است ، بلکه ردمی 9 از یک دوربین متوسط بهره میبرد و برای عکاسی های معمولی مثل دورهمی های خانوادگی خوب است. دوربین ردمی 9 به 4 صورت زیر ارائه شده است  :

13 مگاپیکسل (1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/3.1 اینچ سایز سنسور، لنز واید 28 میلی‌متری، f/2.2، فوکوس خودکار با تشخیص فاز)
8 مگاپیکسل (لنز فوق‌عریض با پوشش 118 درجه، 1/4.0 اینچ سایز سنسور، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.2)
5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)

و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل (لنز واید 27 میلی‌متری، f/2.0) میباشد.

نتیجه گیری نهایی : اگر شما یک عکاس حرفه ای هستید و قصد دارید یک دوربین حرفه ای نیز داشته باشید ، گزینه های بهتری از ردمی 9 نیز وجود دارد.

یک نقطه ضعف اساسی در ردمی 9

یکی از نقاط منفی که برخی از کاربران را درگیر می کند ، بخش باطری این گوشی میبباشد. در واقع باطری گوشی ردمی 9 غیر قابل تعویض است و همین منظور باعث میشود که کاربران از خرید این گوشی منصرف شوند. ولی دقت کنید  شما اگر نکات اولیه برای حفظ سلامت باطری را رعایت کنید ، تا سالیان سال عمر باطری شما کاهش پیدا نخواهد کرد.

Rate this post

ارسال یک نظر