نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

باگ امنیتی در مرورگر ها

آیا ذخیره سازی اطلاعات بر روی مرورگر ها کار درستی است؟

به تازگی خبری رسیده است که مرورگر های مایکروسافت ادج ، فایرفاکس و کروم دچار یک باگ امنیتی شده اند و همین موضوع خیلی از کاربران را نگران کرد که مبادا اطلاعاتشان به سادگی در دسترس دیگران قرار بگیرد.

در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، ابتدا راجب باگ امنیتی این مرور گر ها صحبت می کنیم و در ادامه به شرح این موضوع می پردازیم که ” آیا ذخیره سازی اطلاعات بر روی مرورگر ها کار درستی است؟

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین و پر استفاده ترین مرورگر ها

باگ امنیتی در مرورگر های فایرفاکس ، کروم و ادج

مرورگر های فایرفاکس ، کروم و ادج این قابلیت را به کاربران داده اند که پلاگین های به خصوصی بر روی آن نصب کنند. اگر از طریق تنظیمات مرور گر وارد بخش Extensions بشوید با یک لیست از پلاگین های مختلف نصب شده بر روی مرورگرتان مواجه خواهید شد.

پلاگین مرورگر ها

از معروف ترین پلاگین ها میتوان به پلاگین اینترنت دانلود منیجر یا اسکرین شات تمام صفحه نام برد. با همه این وجود برخی از پلاگین ها به خاطر ضعف هایی که دارند دچار باگ های امنیتی میشوند و هکر ها از این طریق قادر خواهند بود به شما حمله کنند.

ذخیره سازی اطلاعات در مرورگر ها

اکثر کاربران دنیا در سایت های مختلفی به دلایلی عضو هستند ، به عنوان مثال شما برای خرید حجم اینترنت وای فای باید در سایت ارائه دهنده عضو باشید تا بتوانید خدمات مورد نظر را درخواست کنید . مرورگر ها نیز طوری برنامه نویسی شده اند که اطلاعات شما را از قبیل ایمیل ، نام کاربری ، پسورد و حتی شماره کارت شما را سیو کنند! البته این ذخیره سازی اطلاعات تنها با اجازه شما صورت میگیرد و اگر شما این اجازه را به مرورگر ندهید به هیچ وجه هیچ مشخصه ای از شما ذخیره نمیشود.

پیشنهاد ما به شما این است که اطلاعات حیاتی مثل شماره کارت ها ، یوزر و پسورد های خیلی مهم را ذخیره نکنید اما سایر اطلاعات که اهمیت چندانی ندارد را میتوانید با خیال راحت ذخیره کنید.

Rate this post

ارسال یک نظر