نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

X3 poco x3

بررسی پوکو X3 و پوکو X3 پرو

پوکو X3 و پوکو X3 پرو یکی دیگر از محصولات معروف شیائومی میباشد که مورد توجه بسیار از خریداران قرار گرفته است . در این بخش قصد داریم تا ویژگی های مختلف پوکو X3 و پوکو X3 پرو را مورد بررسی قرار دهیم.

وضعیت طراحی و بدنه

بدنه‌ی پوکو X3 مانند اغلب میان‌رده‌های اقتصادی، پلاستیکی و براق است تا بدین‌ترتیب گوشی ظاهری شبیه به دستگاه‌های گران‌قیمت شیشه‌ای به خود بگیرد؛ اما وجود نواری از خطوط مورب روی میانه‌ی پنل پشتی و چینش X-گونه‌ی دوربین‌ها، پوکو X3 را اندکی از رقبای پرشمارش متمایز می‌سازد.

با ابعاد ۹٫۴ × ۷۶٫۸ × ۱۶۵٫۳ میلی‌متری و وزن ۲۱۵ گرمی، پوکو ایکس نباید توقع یک گوشی سبک و باریک را داشته باشید.پوکو X3 در دو رنگ خاکستری و آبی به‌فروش می‌رسد که پنل پشتی مدل دوم بسته به زاویه‌ی تابش نور، طیفی از آبی کم‌رنگ تا پررنگ را به‌نمایش می‌گذارد.

وضعیت صفحه نمایش

پوکو X3 و پوکو X3 پرو هر دو از نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با پنل IPS LCD و نسبت تصویر ۲۰:۹ استفاده می‌کنند.

نمایشگر پوکو X3 و پوکو X3 پرو سه پروفایل رنگی Auto و Saturated و Standard (در نسخه‌ی پرو با نام Original) را دراختیار کار می‌گذارند و به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Auto تنظیم شده‌اند.

تفاوت بسیار اندکی بین دو حالت نخست وجود دارد و گوشی‌ها در هر دو حالت رنگ‌های سرد (تمایل رنگ سفید به آبی) با و اندکی روشن‌تر را به‌نمایش می‌گذارد؛ اما حالت Standard رنگ‌ها را با دقت بسیار زیاد و دمای متعادل به‌تصویر می‌کشد. 

نرم‌افزار و رابط کاربری پوکو X3 و پوکو X3 پرو

پوکو X3 به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI 12 به‌فروش می‌رسد، درحالی‌که پوکو X3 پرو با همین رابط کاربری و اندروید ۱۱ در دسترس کاربران قرار دارد؛ البته شیائومی می‌گوید این گوشی‌های هوشمند در موج دوم انتشار به‌روزرسانی MIUI 12.5 نیز قرار دارد.

آنچه در مورد پوکو X3 و پوکو ایکس ۳ پرو جلب توجه می‌کند، تعداد بسیار زیاد بازی‌ها و اپ‌های متفرقه‌ی موجود در این گوشی هوشمند است، خوشبختانه تمام این اپ‌‌ها را می‌توان به‌سادگی از دستگاه حذف کرد. نکته‌ی منفی دیگر در مورد تجربه‌ی کاربری گوشی، به وجود تبلیغات متعدد در دل MIUI‌ بازمی‌گردد، به‌نظر می‌رسد تعداد تبلیغات در دستگاه‌های اقتصادی خانواده‌ی شیائومی بیشتر از دستگاه‌های بالارده باشد.  

Rate this post

ارسال یک نظر