نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

پر شدن حافظه گوشی

دلایل پر شدن ناگهانی حجم گوشی

گاهی  اوقات گوشی های اندرویدی با پر شدن بی دلیل حجم مواجه می شوند ، حتی زمانیکه شما تمامی فایل ها ( مثل آهنگ ها ، فیلم ها و … ) را به مموری انتقال می دهید ، باز هم با کمبود فضا مواجه خواهید شد. در این آموزش از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی ، دلایل پر شدن فضای گوشی ها را مورد بررسی قرار میدهیم و همچنین بررسی خواهیم کرد که به چه صورت این مشکل را حل کنیم.

حافظه و  داده های نهان در اندروید

زمانی که شما یک نرم افزار را نصب می کنید و از آن استفاده می کنید ، برای افزایش سرعت کار با نرم افزار و همچنین ذخیره یک سری اطلاعات ، نرم افزار بخشی از فضای شمارا اشغال میکند. برای مثال ، زمانیکه وارد نرم افزار موزیک پلیر میشوید ، ممکن است که شما تم به خصوصی را انتخاب کنید . این اطلاعات برای آنکه از دست نرود و شما هر بار مجبور به انتخاب کردن تم نباشید ، باید در جایی ذخیره شود.

یا نرم افزار هایی مثل تلگرام ؛ زمانی که یک پروفایل را باز میکنید و عکس های آن را مشاهده می فرمایید ، این تصاویر برای جلوگیری از لود مجدد ، در یک حافظه درونی ذخیره خواهند شد. تمامی این موارد در سایر نرم افزار ها نیز اتفاق می افتد. واتساپ ، اینستاگرام ، مرورگر ها از جمله موارد شایع و معروفی هستند که مرتب با حافظه نهان گوشی شما درگیر هستند.

اما سوال اصلی اینجاست .

راه حل مشکل کمبود فضا چیست؟

در ادامه این بخش ، یک سری از راه حل های موجود را برای حل مشکل کمبود فضا در گوشی ها را مورد بررسی خود قرار میدهیم..

انتقال داده ها

در گام اول ، تمامی عکس ها و فایل های موجود را از داخل حافظه اصلی به مموری یا یک فضای ذخیره سازی دیگر انتقال دهید.

پاک کردن حافظه نهان

وارد تنظیمات گوشی شوید و از بخش محل ذخیره سازی ، نرم افزار هایی که حجم زیادی گرفته اند  را انتخاب کنید و داده های پنهان را پاک کنید. دقت کنید که با این کار اکانت های تلگرام یا اینستاگرام شما پاک نمیشوند وبعدا میتوانید بازیابی کنید ! اما واتساپ به دلیل سیاست های این شرکت ، در صورت خارج شدن از اکانت و بازگشت مجدد ، پیام های قبلی شما از بین خواهد رفت.

پاک کردن پوشه Android در حافظه اصلی گوشی

بله درست خواندید باید پوشه Android در حافظه اصلی گوشی را پاک کنید. البته نگران نباشید به گوشی شما آسیبی وارد نخواهد شد .

پاک کردن نرم افزار های غیر ضروری

نرم افزار هایی که مدت هاست از آن استفاده نمی کنید را پاک کنید ! برای مثال داشتن یک مرورگر کافیست ، بهتر است بقیه را پاک کنید.

 

Rate this post

ارسال یک نظر