نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

کلید های ترکیبی ویندوز

کلید های ترکیبی پرکاربرد در ویندوز

به صورت پیش فرض تعدادی کلید ترکیبی در ویندوز تعریف شده است که به شما این امکان را میدهند تا به سادگی یک سری از دستورات را به سیستم وارد کنید . برای مثال اگر تصمیم داشته باشید ، فایلی را کپی کنید باید با کلیک راست بر روی آن فایل ، گزینه copy را بزنید ولی شما میتوانید از طریق کلید های ترکیبی ctrl + c به سادگی فایل مورد نظر را کپی کنید.

امروز در این مقاله از وبسایت خدمات ایسوس سرگزی تصمیم داریم تا برخی از کلید های ترکیبی پرکاربرد در ویندوز را مورد بررسی قرار دهیم.

برای کپی کردن یک فایل همانطوری که در مقدمه بیان شد باید از کلید های ترکیبی ctrl + c استفاده کنید و همچنین در صورتی که بخواهید آن فایل را در محل دیگری پیست کنید ، میتوانید از کلید های ترکیبی ctrl + v استفاده کنید .

نکته دیگر اینکه اگر قصد دارید فایلی را به جای کپی کردن به طور کامل کات کنید ، کلید های ترکیبی ctrl + x میتواند به شما کمک کند.

برای انتخاب تمامی محتوای یک صفحه میتوانید از ctrl + a استفاده کنید.

 ALT + TAB : هنگامی که شما در حال کار بر روی یک پروژه هستید و چندین برنامه را بر روی دسکتاپ خود اجرا  کرده اید  گاهی اوقات برایمان واقعا گیج کننده می شود که هر بار برای گشودن یک برنامه نشانگر ماوس را به نوار وظیفه برده و از پنجره یک برنامه به برنامه دیگر برویم. بنابراین فشردن کلید های ALT  و  TAB به شما کمک می کند تا به مقابله با این مشکل بشتابید چرا که سوئیچ بین برنامه ها به سرعت انجام خواهد شد.

ALT + F4 : متوقف کردن و خارج شدن از برنامه های در حال اجرا

SHIFT + DELETE: پاک کردن دائمی یک فایل

CTRL + Z: اگر در حالی که  مشغول قالب بندی متن خود هستید مرتکب اشتباهی شده و یا حین نوشتن آن و یا هرگونه اشتباه دیگری در برنامه های دیگر کنید این میانبر کمک می کند تا اشتباهات خود را به سرعت با رفتن به یک قدم عقب  تر اصلاح  کنید. هر چند باید در نظر داشت که برخی از برنامه ها به کاربر اجازه عقب رفتن به ۲ یا ۳ گام پیشین را بیشتر نمی دهند.

CTRL + B: این میانبر کمک می کند تا شما متن انتخابی را به صورت درشت (Bold) درآورید.
CTRL + U: متن انتخاب شده را زیرخط دار یا underline می کند.
CTRL + I: متن انتخابی را  italic  یا کج می کند.

CTRL + SHIFT + ESC:  این میانبر برنامه مدیر وظیفه یا task manager ویندوز را می گشاید.

Rate this post

ارسال یک نظر