نمایندگی ایسوس و لنوو مشهد | تعمیرات لپ تاپ مشهد

افزایش عمر حافظه SSD

چگونه عمر SSD را افزایش دهیم؟

در این مقاله بررسی کردیم که حافظه های SSD هم بعد از چندین سال به آرامی کند خواهند شد و دیگر آن کارایی همیشگی را ندارند. اما یک سری از روش هایی وجود دارد که به کمک آن ما میتوانیم عمر حافظه های SSD را افزایش دهیم و مدت بیشتر از آن استفاده کنیم.

کاهش کپی کردن مطالب و انتقال دادن آن ها

همانطور که میدانید ، با هر بار کپی کردن کردن مطالب یا انتقال دادن آن ها به درایو ها دیگر ، از مدت عمر مفید حافظه های SSD کاسته میشود . بهترین کار این است که به از کپی های بی مورد پرهیز کنید و مرتبا فایل های خودتان را جابه جا نکنید.

سیستم عامل خود را ارتقا دهید

سیستم عامل های مدرن به گونه ای طراحی شده اند که از SSDها پشتیبانی کنند. اکنون آخرین نسخه ویندوز ۱۰ (به روز رسانی ۱۸۰۳) و MacOS های سیرا از این حافظه های ذخیره سازی به خوبی پشتیبانی می کنند.

عدم استفاده از گزینه Hibernation

زمانی که شما گزینه Hibernation را در ویندوز فعال می کنید ، اطلاعات روی فضای ذخیره سازی (از جمله SSD) کپی می شوند و پس از آن کامپیوتر خاموش می شود. هنگامی که کامپیوتر مجدداً روشن شود، اطلاعات مذکور مجدداً روی رم کپی شده و فعالیت ها از همان جای قبلی ادامه پیدا می کند. پس از این موضوع اطلاعاتی که روی فضای ذخیره سازی نگه داشته شده بودند، حذف می شوند

یکی دیگر از روش ها بهینه سازی SSD استفاده از نرم افزار هایی است که با بهینه کردن لپ تاپ یا کامپیوتر ، تاثیر مثبت و مستقیم بر روی عملکرد SSD دارد.

نرم افزار Abelssoft SSD

نرم افزار Abelssoft SSD ، نرم افزاری کاربردی جهت افزایش طول عمر درایو SSD میباشد. برنامه SSD Fresh تعداد عملیات خواندن و نوشتن را کاهش می دهد و در نتیجه طول عمر درایو شما را افزایش می دهد. با غیر فعال کردن سرویس های غیر ضروری، عملکرد سیستم نیز افزایش می یابد. SSD Fresh نمایش اطلاعات کامل مانند شرکت سازنده و میزان ظرفیت ذخیره سازی و مقدار فضای اشغال شده را در اختیار شما قرار دهد.

Rate this post

ارسال یک نظر